Gramofon zdobył prestiżowe wyróżnienie EISA 2025-2026
Uzasadnienie werdyktu:
Nic nie mówi „poważnie” tak, jak gramofon w satynowo-czarnym wykończeniu, ważący 44 kg. W przypadku modelu European Audio Team F-Dur ta imponująca masa wynika z zastosowania masywnego talerza wykonanego z litego aluminium, tłumionego tworzywem TPE w celu redukcji rezonansów.
Aby wyeliminować słabe punkty mogące pogorszyć odtwarzanie winyli, konstrukcja wykorzystuje podwójny silnik AC oraz udoskonalone paski, które minimalizują zjawiska wow i flutter. Całość opiera się na solidnej podstawie MDF z regulowanymi nóżkami.

Gramofon wyposażono w 12-calowe ramię F-Note z aluminium, dostępne w wersji srebrnej lub matowo-czarnej. Ramię jest łatwe w regulacji i dodatkowo wyposażone w poziomicę laserową, która ułatwia precyzyjne ustawienie.
Co najważniejsze, F-Dur łączy zaawansowaną inżynierię z emocjonującym brzmieniem, które pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do ulubionej muzyki.
Gramofon E.A.T. F-Dur
E.A.T. F-Dur to high-endowy gramofon stworzony dla najbardziej wymagających pasjonatów analogu. Powstał w oparciu o legendarny model Forte S, oferując podobną klasę brzmienia, lecz w bardziej przystępnej cenie. Łączy mistrzowską inżynierię, perfekcyjne rzemiosło oraz ponadczasowy design, dzięki czemu jest nie tylko źródłem muzyki, ale również wyjątkowym elementem wystroju.

Najważniejsze cechy E.A.T. F-Dur
Ramię F-Note 12” – aluminiowe (czarne lub polerowane), o konstrukcji kardanicznej z ultraniskotarciowymi łożyskami. Umożliwia precyzyjną regulację VTA, VTF i azymutu, wspieraną laserowym systemem ustawień.
Talerz – masywny, frezowany z litego aluminium CNC, zintegrowany z tłumieniem TPE. Większa średnica przekłada się na stabilniejsze obroty i niższe zniekształcenia wow & flutter.
Łożysko główne – odwrócone, z ceramiczną kulką i magnetycznym odciążeniem. Gwarantuje płynny ruch, minimalne zużycie oraz skuteczną eliminację drgań.
Napęd – dwa selekcjonowane silniki AC zasilane precyzyjnym generatorem DC/AC. Wielobiegunowa konstrukcja niweluje efekt „cogging”, a elektroniczna zmiana prędkości (33/45 RPM) zapewnia wygodę obsługi.
Pasek napędowy – nowoczesny, wzmocniony włóknem węglowym, przewodzący ładunki elektrostatyczne. Wykonany jako jednolita obręcz, bez łączeń i klejeń.
Podstawa – masywna konstrukcja z MDF bez pustych przestrzeni, skutecznie izolująca od rezonansów i wibracji. Wykończenie: satynowa czerń.
Stopki – solidne, aluminiowe, z regulacją wysokości i tłumieniem TPE, gwarantujące stabilność oraz pełną izolację od podłoża.
Akcesoria w zestawie – wysokiej klasy kabel 5P–RCA, skórzana mata oraz aluminiowa baza ramienia.













